Alla inlägg under februari 2014

Av Matilda - 26 februari 2014 20:24

Halloj! Smileyfritt inlägg igen eftersom jag skriver på mobilen.

Idag har det varit en helt vanlig dag i skolan. Efter skolan gick jag till mammas jobb för att jag hade ont i huvudet och jag ville att hon skulle ta hem min gympapåse för jag orkade inte;) Hon erbjöd mig att stanna och det gjorde jag och sen åkte jag med henne hem:) Här hemma har jag packat och hållt på för imorgon åker vi ju till GÖTEBORG!!!!!!!!!! Jag vet inte om jag redan har skrivit det men jag kanske inte kommer kunna uppdatera bloggen så mycket:( Men jag hoppas inte det!!!!!

På lektionen efter lunch hade intd läraren kommit så vi fick vänta en stund. Medan vi väntade spelade några på mobilen, satt och pratade eller läste.... men jag satt och lekte med min häftmassa:) Här kommer lite bilder på det:)

Av Matilda - 25 februari 2014 21:47

TjaTja bloggläsare! Idag har jag haft en nästan helt vanlig dag i skolan förutom två saker som var lite annorlunda. Några tjejer från våran klass (5A) gick till gympan typ en timme före alla andra i klassen och dansade för 5C. Ni kanske undrar varför vi dansade för dom och svaret på den frågan är: När våran klass hade disco för några veckor sen visade vi upp fyra danser för dom som var där och efter ett tag fick den som ville hänga på och dansa med   Det var jättekul och av någon anledning (som jag inte vet) skulle vi - eftersom Stefan, vår mentor är gympalärare - visa upp dom danserna för alla klasser han har gympa med dvs. 5A, 5B, 5C, 6A och 6B.


Den andra grejen som var lite annorlunda var att efter gympan gick jag och Mattan till 4C och visade upp när vi löste rubiks kub   Det var kul men lite nervöst. Det gick jättebra och vi fick t.o.m APPLÅDER!!!!!   Jag har varit ensam hemma några timmar eftersom Julia, mamma och pappa har varit på Norrmalm. Jag har sett på TV, tränat på lite sånger, kollat roliga (konstiga) klipp på youtube, skypat med Mattan och sett en xtremt skum gubbe stå mitt på gatan och se ut som om han hade teleporterats hit från typ yttre rymden...          


Jaja, nu har jag faktiskt inget mer att skriva än att ha en bra dag imorgon, kanske jag skriver lite här på bloggen, sov gott och


HEJDÅÅÅÅÅÅÅ  

Av Matilda - 23 februari 2014 13:47

Jag skrev ju i det förra inlägget att om jag hade tid skulle jag uppdatera er om hur det hade gått på Åsaträningen. Så här kommer det  


Igår var ju Carre lite sur och lat så i början ville hon inte riktigt fatta galopp och så men idag.....

Asså guuuuuuud vilken ponny jag har!  Hon var jättefin!! I början var hon ganska pigg men det blev bättre ju mer jag red, igår när jag skulle galoppera var hon superpigg och när jag försökte korta galoppen saktade hon av till trav, men idag,,, jag tror aldrig jag har kunnat korta hennes galopp så mycket någonsin!!!!!   I slutet av träningen tränade vi på att hon skulle gå i form och det gjorde hon!!!   Det var mycket lättare att få henne att gå i form i vänster varv och Åsa sa att det säkert är för att jag är högerhänt så jag har lättare när min högerhand blir ytterhanden. Men annars är jag sååååååååååå nöjd med henne idag!! Och svettig blev hon  


Ja som ni kanske märkte på rubriken ska vi ÅKA SKOOOOOOOOTER!!! ASSÅ GUD JAG KAN INTE BESKRIVA HUR TAGGAD JAG ÄR!!! Vi har ju inte åkt skoter på hela vintern för att det har varit för dåligt före och det klarar inte våran skoter för den är 37 år gammal!!!!!  Den är 37 år gammal men den går fortfarande i alla lägen förutom när det är lössnö, då gräver den bara ner sig    Menmen nu ska jag äta, sen ska vi hämta Julia och Fanny och sen ska vi åka SKOOOOOOOOTER!!!


HEJDÅÅÅÅÅÅ  

Av Matilda - 23 februari 2014 09:43

Tjatja bloggläsare. Asså en sjukt skum grej är att när man skriver inläggen på mobilen går det inte att göra sånna smileysar som man kan göra när man skriver på datorn, så det blir ett smileyfritt inlägg idag...
Som ni kanske förstår skriver jag med mobilen idag, så nu på morgonen ligger jag i soffan (det känns som om jag är FOREVER ALONE) och ser på hästhoppning. Pappa sover, mamma och Julia är på tävling och Saga..... gick..... någonstans.

Nu ska jag bara slappa ett tag till och sen ska jag och pappa åka till norrmalm för jag ska träna för Åsa. Jag tränade för Åsa igår också och det gick jättebra! Carre var lite sur i början och ville inte riktigt fatta galopp men det kom hon över efter ett tag, sen på slutet gick hon i form!!!! Här hade jag gjort ett hjärta men på mobilen blir det ett frågetecken... Men iaf ska jag behålla känslan av hur bra det gick igår och försöka göra det lika bra idag!
Sen när pappa vaknar ska jag fråga om vi kan åka till farmor och farfar efter träningen och köra skoter!!! Men jag tror att han kommer säga nej:(

Om jag har tid sen ska jag uppdatera bloggen om hur det gick på träningen.

Från det ena till det andra tänkte jag berätta att nästa vecka på torsdag eller fredag ska vi åka till Göteborg!!!! Vi ska på Göteborg Horseshow!!!!! Veckan efter det, vecka 10, har vi ju sportlov så då ska vi åka ner till våra kusiner i Skåne!!!! Guuuud vad jag längtar! Eftersom att vi bor så långt ifrån våra kusiner träffas vi nästan aldrig så när vi väl ska träffas längtar jag JÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTEMYCKET!!!!

Ja idag blev det ett långt inlägg, hoppas ni har orkat läsa allt men nu tog det slut på ord så
HEJDÅÅÅÅ!!!

Av Matilda - 17 februari 2014 16:42

Jag har inte gjort så mycket dom sista dagarna så jag kommer nog inte skriva ett jättelångt inlägg idag. Igår åt vi världens godaste fika!!!! Det var vaniljglass med chokladsås och konstiga men SJUUUUKT GOOOOODA chokladrör<3 Ååååå jag blir helt varm i kroppen när jag tänker på det!!!!<3 Men nu har jag tyvärr inget mer att skriva så
HEJDÅÅÅÅÅÅ<3333

Av Matilda - 13 februari 2014 19:38

Hej allihopa! Sorry att jag inte har skrivit på några dagar igen men den här sidan har jag inte kunnat logga in på så det har varit lite problem, men nu funkade det iaf   

 

Har inte så mycket att skriva om förutom att min klass ska ha DISCO IMORGON!!!!     Hoppas att alla som går i årskurs 2-6 kommer!! Det är i Vegaskolans matsal fredag den 14/2 2014 och jag tror att det börjar halv sju   (Tror jag)

Så om ni  kan och går på nån skola i Vännäs t ex vännäsby skola, hällfors skola eller nån sån skola,,,, koooooom!!!!!!!!!!!!

 

Nu har jag nog inget mer att skriva så hoppas ni kommer och

 

HEJDÅÅÅÅÅ  

Av Matilda - 8 februari 2014 14:33

Tja bloggläsare! Jag har inte skrivit på några dagar (igen). Så nu skriver jag   Jag har inte gjort något speciellt dom sista dagarna vad jag kommer ihåg men en rolig sak som jag gjorde i söndagskväll tror jag, det var att......



JAG LÖSTE RUBIKS KUB!!!!!! Här kommer en video när JAG löser rubiks kub! Och tro inte att det inte är jag för det är det!!


Ni kanske bah:  

Men för mig är det:    

Jag har försökt mer än typ 173 gånger men jag har aldrig lyckats så denhär gången blev jag jätteglad!!!

 

Hoppas ni gillade videon men nu ska jag sluta så


HERRÅÅÅÅÅÅÅ  


Av Matilda - 5 februari 2014 16:47

Hej! Igår när jag var ute och red med mamma hände det en sak.... Vill ni veta vad? Bläddra ner en bit!!


Jag red och mamma promenerade med Saga. "Vi" red Nyby och jag red in på några små vägar och jag galopperade ju ut från dom vägarna och på ett sätt var ju det typ hem och det gick jättebra! Vi fortsatte på Nybyvägen BORT från stallet och jag travde en bit före mamma, jag vände (hemåt) och bestämde att jag skulle galoppera tillbaka till mamma och Saga och eftersom att det hade gått bra på småvägarna när jag ökade galoppen tänkte jag göra det nu också. Jag drev på LIIIIITE med skänklarna och när jag gjorde det märkte jag att Carre ville öka mer än vad jag ville... Det gick jääääääääättefort men jag satt kvar   Annars var hon jäääääääääättesnäll!!  Jag har hittat på ett nytt ord för det: Kvarts-skena  


Så ikväll ska jag träna för Elin   och Mattan kanske ska komma och titta på   Jag hoppas Carre är lite lugnare idag!  


Ni kanske undrar vem Mattan?

Svar: Det är Matilda #2 i min klass    Hehe jag är Matilda B (#1) och hon är Matilda R (#2) Kolla in hennes och en annan klasskompis blogg förrästen!! matildaoalva.bloggplatsen.se


Ja nu ska jag sluta så


HEJSVEJSLUCIAFEJS!!!!!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards