Direktlänk till inlägg 11 juni 2014

Väntar på skiten...

Av Matilda - 11 juni 2014 20:20

Hejsan alla bloggläsare! Det här kan bli ett gaaaanska långt inlägg... Jag sitter nämligen i Carres box i stallet och väntar på att hon ska bajsa. Ni kan ju förstå vad kul jag har det!? Anledningen-som jag är ganska säkerpå att ni vill veta- är att imorgon ska vi (vi i stallet) skicka in vars en påse med hästbajs. Vi ska kolla om dom har mask och då måste man ju ha sin egen hästs bajs, såklart.
Jag råkade mocka och tömma skiten på gödselstacken och då var det lite försent att ta tillbaka det. Så nu sitter jag här och väntar på dom gyllene bajskorvarna:)

Jag kom på tre saker att skriva om i dethär inlägget eftersom jag inte har så mkt att göra, och nu har jag bara två kvar.

Det andra är att jag var ute och red själv idag. Först uppe på åkern, sen red jag genom skogen och hem till oss, hoppade lite på gården och sen red jag envägen/fällforsvägen hem. Det var egentligen inte det jag tänkte berätta men det hör ihop med det.
Det är som om man blir mer "synlig" när man är t ex ute och rider eller promenerar med hunden. Det var ju perfekt väder att vara ute och jogga eller bara gå, inte för varmt och inte för kallt, och därflr mötte jag många som var ute. Hade det varit en vanlig dag hem från skolan eller till stallet och jag hade sagt hej hade inte så många svarat, så brukar det vara för mig iaf. Men nu, ute och rider, möter jag ca 8 personer som jag säger hej till, 5 säger hej tillbaka, 1 svarar inte (hon hade hörlurar i öronen) och den sista, han var ute och gick med en liten hund som ville hälsa på Carre, han sa: Det var en stor hund!
Ja, man märker skillnad!! Det är ju så mycket roligare när folk faktiskt hälsar tillbaka! Tänk på det!

Det var alltså den andra saken jag tänktr berätta om, och här kommer den tredje och sista.

Imorgon är det vanlig skoldag på morgonen, lunch och sist SKOLAVSLUUUUUUTNING!!!
Oftast en eller två dagar före avslutningen har vi en utspark som vi kallar det. Det går ut på att någon månad innan planerat datum har femmorna börjat planera ett program på 1 timme där man ska få med tävlingar och prat. Och jag går ju i femman. Där ska alltså sexorna på vega (oftast 2 klasser) tävla mot varann. Man väljer några elever från varje klass till varje tävling och vinnande lag får poäng. Ibland om båda klarar tävlingen får båda lagen poäng. På slutet räknas poängen ihop och en klass har vunnit.
Men man måste ju ha någon som pratar också... Jag och Elias ville göra det och vi var dom enda som ville så det blev våran uppgift. För att göra det hela roligare bestämde vi två, tillsammans med en lärare att vi skulle byta kön, inte på riktigt alltså utan bara klä ut oss. Jag blev kille och Elias blev tjej. Jag fick namnet Mats och Elias fick heta Elsa.
Jag måste säga att vi var snyggare än alla andra!! Tog en bild på oss tillsammans och massa egopics på mig:) Dom bilderna kommer en bit ner.

Därmed var mitt låååånga inlägg slut (efter bilderna) och jag skulle gilla om ni sprider min blogg och gillar mina inlägg m.m
Nu ska jag ladda upp bilderna och sen är jag klar för idag sååå
HEJDÅÅÅÅÅÅÅ:********

Vacker som få...? Eller inte?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 15 november 2014 21:38

Hej mina gamla läsare! Jag har inte skrivit här på bloggen på en evighet (känns det som). Jag tappade helt enkelt lusten att blogga, jag bara slutade, inget inlägg eller något men jag hoppas att det inte gör något! Nu har flera av mina kompisar...

Av Matilda - 12 juni 2014 23:15

Hej alla! Ni kanske redan har förstått vad dethär inlägget kommer handla om tack vare rubriken, men jag berättar iaf. Ja idag hade vi skolavslutning! Perfekt dag för det, soligt, lagomt blåsigt, ja bara helt perfekt! Efter avslutningen åt jag med ...

Av Matilda - 10 juni 2014 20:19

Hejsan hejsan! Idag har jag hopptränat på Norrmalm för Emma. Carre var superduktig med tanke på att hon typ aldrig hoppar! Hon har verkligen ingen bra kondition så hon blev trött ganska fort men det klarade vi av såklart;) Jag ska vara med i Västerbo...

Av Matilda - 1 juni 2014 16:40

Hejsan svejsan! Nu skriver jag på mobilen så det blir bara fula smileysar igen.... Först vill jag bara säga förlåt för xtremt dålig uppdatering!!! Ni har ingen aning om hur stressig en tävlingshelg kan vara!:'( Men nu skriver jag iaf! Nu har jag...

Av Matilda - 30 maj 2014 21:35

Hejsanhejsan! Nu skriver jag på datorn så det kan komma med en liten smiley på vissa ställen, som här     Ja iaf kan jag berätta nu att det vi gjorde hos farmor och farfar igår var att dom gifte sig!   Förstår inte riktigt varför jag inte fick be...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards